Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yaz Corbasi

Es selamü aleyküm dostlarim .
yaz geliyor geldi denirken galiba geldi .bu gün kizimi almaya giderken icimde yanan türkiye özlemindenmidir bilmiyorum rüzgar tipki memlekettim deki gibi esiyordu .günes sicak rüzgar serin .yol boyunca cocukluguma aldi gitti beni sanki cocuklugumun gectigi yollarda oynuyor o sokaklarda geziyordum .gurbet insana bu halleri yasatiyor iste baktiginiz her yer bir köseye benziyor ,rüzgar tipki ordaki gibi esiyor agaclarin hisirtisi bile tipkisi oluyor :( hamdolsun rabbime dogdugumuz yerde degil doydugumuz yerdeyiz iste .
yazdan bahsederken baska konuya daldik biz tarifimize dönelüm ismi yaz corbasi tarfi bana ait umarim beyenilir etsiz ,terbiye yapilmadan kendine has bir lezzet oldu özellikle kizim cok beyendi .,cünki havucu cok ama cok sever .
malzeme icin
3 yemek kasigi tereyag
1 kuru sogan
100 gr arpa sehriye
200 gr havuc
1 limonun suyu
1.500 ml su (dilerseniz tavuk suyu kullanabilirsiniz )
tuz karabiber
biraz muskat
bir avuc dogranmis maydanoz

yapilisi



tencereye yagi koyup ,üzerine ince yemeklik dogradiginiz soganlari hafif kavurup üzerine
arpa sehriyeyi ekleyin. bir sürede onunla beraber kavurmaya devam edin .soganlar kahverengi oluncaya kadar beraberce kavurun

üzerine suyu ekleyin tuz karabiber ve muskati bu asamada ekleyin yaklasik orta ayarda 15 dakika kaynatin

15 dakikanin sonunda soyup, kücük küpler halinde dogradiginiz havuclari ekleyin
bir 15 dakika daha kaynatin corbamiz pisince icersine ocaktan indirmeden limonun suyunu ekleyin dogranmis maydonuzu serpistirin 15-20 dakika dinlendirip servise sunun
corbaniza sebze özü ekleyebilirseniz lezzeti daha yogun olacaktir

afiyet olsun. dualara talibim her daim

13 Kommentare:

  1. canım çorban çok iştah açıcı görünüyor...
    1 kasede ben istiyorum...
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. MMMM MİS CANIM...
    ALDIM MMMMMM DEDİM...

    YanıtlaSil
  3. Ablamın güzel ellerinden yapılmış..
    Ellerine sağlık ablacım..renkler şölen gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senin yüregindeki sevginin renkleri kadar degil nurum
      sarildim

      Sil
  4. her yemeğin bir başka güzel can arkadaşım bu seferde eşim için hastaneye yatış yaptık dualarını eksik etme eskisi gibi bloğa girmiyorum sevgiler selamlar rabbime emanet ol..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahim ,
      günahlara kefaret olur insAllah yasadigin sIkIntilar sayanim
      Allah c.c. kaldiramayacagimizi yüklemez sabir arkadasim
      selam ve dua ile

      Sil
  5. deneyeyimm canimm cok lezzetli görünüyorrr yada izinde sen yap ben yiyeyim daha iyi himm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen iste bacilarin gülü gelip simdi yapayim .
      kokladim

      Sil
  6. Tam bir şifa ve lezzet deposu olmuş.
    Ellerinize sağlık.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  7. ablacim montoren seftalili pastanin yukarda resmine tiklayinca bu corba cikiyor haberin olsun :)

    YanıtlaSil
  8. sagol pasam birseyler yolunda degil hayir olsun :(

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle