Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kornisonlu Mantar Köfte


Hayirli aksamlar dostlar .
buzdolabimin önünde biraz durduktan sonra ne yapabilirim diye düsündüm eldeki malzemelere baktim ya Allah bismillah degip tüm malzemeyi tezgaha yigdim .arada gelirler bana :) böyle .
sonuc resimdeki olay
bilindigi üzere tarif bana ait ;)
hamdü senalar olsun rabbime .bizler icin neler yaratmis. hic biri ,birine benzemiyor .
hepsinin görevi ayri .görmek istesek hersey tefekkür fiskiriyor .idrak edenlerden sükredenlerden olmayi nasip eylesin Allah .
vaktim kisa o sebebten tarife gececegim

gerekli malzeme
8 adet irice kültür mantari

köfte harci icin
500 gr orta yagli kiyma
5 adet taze sogan
3 dis sarimsak
4 yemek kasigi galeta unu .
1 yumurta
yarim bag maydanoz
tuz karabiber biraz kimyon

tepsinin altina sebze garnitürü icin
8-10 adet kornison tursu
4 orta boy domates
2 büyük kuru sogan
1 uzun kirmizi iri biber
cikardigimiz mantarlarin saplari (ziyan olmamali )
yarim cay bardagi zeytinyag
tuz karabiber bir tutam kekik

öncelikle bir kapta kiymayi ince dogranmis taze soganlari ,maydonuzu.ince dogranmis sarimsaklari
galeta unu ekleyin. yumurtayi kirip tuz karabiber ve kimyon ile tatlandirin

mantarlarin saplarini koparin bir kenarda bekletin
köfteden avcunuzun dolusu alip mantarin icine dogru bastirarak
 tepecik olusturarak köftenizi yerlestirin

mantarlarinizin doldurma islemi bitince, tepsiye koymadan .alt malzememizi dograyalim
domates, sogan, biberleri yarim ay seklinde biraz kalin dograyalim
 tursulari da dilimleyelim uzunlamasina
üzerine zeytinyag kekik serpistirip tuz va karabiber ile tatlandirip karistiralim
hazirladigimiz sebze yataginin aralarina mantarlari yerlestirelim

varsa sayet firininizin turbo ayarin da 190 derece de 40-45 dakika pisirelim
neden turbo ayari? diye sorarsaniz sayet, daha sulu kurumadan pismesini istedigim icin
firininizin böyle bir ayari yok ise 220 derecede ayni sürede pisirin


mantarlar suyunu salacak tursunun mayhoslugu ile lezzet patlamasi garinti olacaktir  diyorum .
dilerim beyenirsiniz. söylemeden gecemeyecegim ,
esime sordum ismi ne olsun bu yemegin
dediki göbekli mantar :) ama beyendigini belirtti
damak tadina güvenirim.. acizane birde önerim olacak. evimde kalmamisti
varsa üzerlerine kalin mozzerella dilimleri koymanizi tavsiye ederim ama pismesine 10 dakika kala yapin bu islemi
afiyet olsun dualariniza talibim dostlar



8 Kommentare:

  1. içim açılıyor buraya gelince..ellerinize sağlık..yine nefis..yine nefis...sevgiler

    YanıtlaSil
  2. ne mutlu bana .
    Allah razi olsun fatos
    sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Eee hani tarif?olmadı ki şimdi:)

    YanıtlaSil
  4. Geçenlerde mangaala gitmiştik aynısnı mangalda pişirip yedik inanılmazdı. Eminim fırında da harika olmuştur. Ellerine kollarına sağlık,sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık..Mantarla arası iyi olmayan ben için değişik bir tarif..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. bu yemek tek kelimeyle muhteşem olmuş :))
    öyle güzel görünüyor ki ...
    ellerine sağlık canım...
    manatarı çok severim...
    genelde mantarı fırında kaşatlı pişiirdim...
    ama bunu da mutlaka deneyeceğim :=))
    süpeeeeeeeer....

    YanıtlaSil
  7. Nasıl bir şölendir bu böyle:)
    Harika gözüküyor canım ,ellerine emeğine sağlık.
    Şu yaz rehaveti geçsin denenecek inşAllaj:)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  8. Şoke oldum..Mantarım geldi birdenbire..Yapmalıyım bunu..Evde mantara kem bakıyorlar ama, bana ne ben bundan istiyoomm :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle