Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hünkar beyendi

es selamü aleyküm dostlar cumamiz mubarek olsun .
hünkar beyendi getirdim sizlere .sevgili degmesinyagli boya burada iken ona yapmistim asamalari malesef kaydemedim affiniza siginiyorum .
yapilisi zahmetli gibi görünsede aslinda degil bir iki kez denedikten sonra .günlük menülerinize dahil olabilir özellikle davet sofralariniza öneriyorum .vakit buldukca patlicanlari önceden közleyip buzlukta bulundurmaniz yapimini daha da kolaylastiracaktir .

gerekli malzeme
etli harc icin
1 kg kusbasi et ) ister koyun ister süt danasi
3 corba kasigi margarin )dilerseniz tereyag
1 bas sogan
1 corba kasigi sirke
1 büyük domates
1corba kasigi salca
2 bardak su

beyendi icin malzeme
6 adet orta boy patlican
patlicanlar beklerken icine birakilacak kadar süt
yaklasik 3 bardak kararmamasi icin ;)

basemel sosu
2 yemek kasigi tereyag
2 yemek kasigi un tepeleme
2 su bardagi süt
tuz karabiber
1 su bardagi kasar peyniri

yapilisi
öncelikle etimizi hazirlayalim. bir tencereye margarini yada tereyagini koyup eritelim etimizi icersine koyup kavuralim nar gibi olsun .ince dogradigimiz sogani ekleyip kavurmaya devam edelim .kabuklarini soydugumuz dogradigimiz domatesi ve salcayi ekleyip onlari da kavuralim bir kac dakika.
tuzunu karabiberini.ve sirkeyi ekleyip  suyunu ilave edelim .bu asamada düdüklü tencere kullanirsaniz pisme süresi azalacaktir .yoksa sayet suyuna dikkat ederek etler yumsayincaya kadar pisirelim .

bu arada patlicanlarimizi ister kömür atesinde ister ocakta cevirerek közleyelim.sicakken  kabuklarini soyup süte birakalim  ) neden süt ?? sorusuna yine bence cevabim var .
süt patlicanlarin beyaz kalmasini sagliyor hemde basemel ile tezat bir tadi olmuyor genelde limonlu suya birakiyorlar patlicani ama ben tüm lezzetinin gittigini düsünüyorum .
basemel sosumuza gelince
tencereye yagi koyup eritelim icersine unu koyup hafif sararincaya kadar kavuralim sütünü ekleyip tuzunu karabiberi ekleyelim .
koyulasincaya kadar kaynatalim .

süte biraktigimiz patlicanlari süzüp bicak ile incecik kiyalim hazirladigimiz basamel sosumuza ekleyelim  
tuzu ve karabiberini kontrol edelim ki lezzet yerinde olsun .biraz ocakta harmanlayalim tatlar bir birini bulsun
servise sunmadan hemen önce peyniri basamel sosa ekleyip karistiralim .
serviste tabaga bir kepce patlicanli basemelden koyup üzerine etten birkac kasik koyup bekletmeden servise sunalim

yemek hakkinda bir kac not düsmek istiyorum
yemeginizi servise sununcaya kadar etlerinizi sicak tutmaya calisin etler cok kuru olmamali pisirirken su ilavesi gerekebilir kebap gibi olmali etleriniz .ne cok sulu nede susuz kuru
patlicanli sosunuzu sicak tutmalisiniz yukarida da belirttim peynirini mümkünse servisten önce ekleyin sogumaya kalirsa tekrar isittiginizde peynir yagini birakacaktir .
patlicanlarinzi iri ise sayet basamel sosunuzu 3 kasik yag 3 kasik un seklinde basameli cogaltabilirsiniz sütüde otomatik olarak  3 bardak olacak denge sizin elinizde diyorum kisaca .
cok doyurucu bir yemektir bir corba ile yeterli bir ögündür .
yanina ister pilav dilerseniz patates kizarmasi arzunuza kalmis
bu yemek 8 kisilik oluyor
afiyet olsun dualara talibim dostlar



15 Kommentare:

  1. Ellerine emeklerine sğlık, hayırlı cumalar

    YanıtlaSil
  2. hünkar beğendi bizim evde favori yemektir :)))
    çok severiz...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Sana da hayırlı cumalar ablam
    Hünkar beğenmiş ;e tabii ağzının tadını biliyormuş..
    Beğenmeyen çıkmaz her halde bu yemeği eline emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım hayırlı Cuma.lar diliyorum bende..

    YanıtlaSil
  5. En sevdiklerimden, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  6. Bu yemegin ismini her duydugumda böyle bir lezzeti hünkar nasıl begenmesin derim:)
    Ellerine sağlık ablacım harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  7. ellerıne sağlık cok guzel gorunuyor emınım lezzetı de harıkadır

    YanıtlaSil
  8. Ve aleyküm selam,cuman hayrolsun canım.
    Hünkar beğendi en beğendiğim et yemeklerinden.
    Ama işte şu patlıcan közleme olayı yok mu,sırf ondan sebep sık yapamıyorum.
    Bir piknikte bolca közleyip dondurucuya atmak en güzeli galiba:)
    Dua ile..

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize sağlık,bugün ikimizde aynı tarifi vermişiz sözleşmiş gibi..Çok lezziz görünüyor,afiyetler olsun..sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Aleykumselam guzel ablacim ne kadar hizlisin masallah ablama!!..asamalar vardi bende deseydin gonderirdim ablacim Allah yine yemeyi nasip etsin insallah bayildim bayildimmmmmm

    YanıtlaSil
  11. bayılırım ki.
    :)
    yaparsam bakayım. not aldım.
    :)

    YanıtlaSil
  12. Ellerine sağlık bitanem , bir gün banada nasip olacak mı senin ellerinden yepılmış yemekleri yemek...
    sarıldım özlenmektesin.

    YanıtlaSil
  13. Bayılırım fakat hiç beceremem :( harika gözüküyor ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  14. Melek abla Hünkar beğendi yemeğini dün misafirlerime yaptım. İlk defa yaptığım için biraz tereddütte kalmıştım fakat çok şahane oldu.Bundan sonra ben sık sık yaparım bu yemeği. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önceleri cevap sistemi yoktu blogumda simdi diger arkadaslar kirilmaz insallah sana yaziyorum diye :(
      rahman razi olsun aysem beyenmenize sevindim
      selam dua baki muhabbetle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle