Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Domatesli pirinc pilavi

es selamü aleyküm dostlar .
öncelikle dikkatinizi bir tarafa yönlendirmek istiyorum ...sag tarafda nasibin köseme yazdigim bir duyuru 
kücücük bir yürek geldi dünyaya ,vaktinden erken oldu bu gelis .
 tutunmak istiyor yasama .
tüm sevenlerin gönülleri duada Allahü teala darda koymaz acillan elleri ,
cevapsiz koymaz, yapilan dualari..
 dua edelim insAllah verdigim link sevgili degmesinyagliboyanin sayfasi orada baslatilan bir yasin okuma bölümü var desteklerinizi esirgemeyin lütfen 
hangi yüregin duasi kabul olur bilinmez belki sizin !
&
tarifimize gelince fazlaca sofralarda görmedigim bir lezzet domatesli pirinc pilavi .esimin en cok sevdigi pilavdir bende fazla yapmadigimi  biraz daha düsününce blogumda olmadiginida fark ettim 
ne yapilir bu durumda hemen isleme gecilir tarif yine benceli nedenmi ?domatesin eksiligini his etmeden onun suyunun pirinci lapalastirmasina müsade etmeden hazirlamak gerektigini düsünenlerdenim rengini pirincten ayirt etmek isteyenlerdenim onu görmeliyim lakin pirincin aralarinda ;)

malzeme 
3 adet büyük domates 
2 bardak pirinc 
yarim cay bardagindan biraz fazla siviyag 
bir kahve kasigi tereyag 
3 bardak tavuk yada et suyu 
tuz 
az karabiber 
pirincimizi ölctük el dayanacak kadar sicak suya isladik 15-20 dakika sonra süzdük akan suyun altinda suyu berraklasincaya kadar yikadik süzgece biraktik süzülüyor .bu esnada domatesleri rendenin iri tarafi ile rendeleyelim 

domatesimizide süzgece bosaltmanizi istiyorum canlar birkac dakika süzülsün 

tencereye yagimizi koyduk isininca icersine tereyagi biraktik bu yagin icersine birazcik karabiber eklemenizi istiyorum tabi tuzu da sivi yagin icersine birakilan tereyag cok sicrar tuz bunu engeller 
tereyagimiz eriyip kokusunu alinca siz  

suyu ve domatesi birlikte eklemenizi istiyorum 

suyumuz bir dakika kaynayinca 

süsdürdügümüz pirinci ilave ediyoruz kapagini kapatip orta atese aliyoruz ocagimizin ayarini pismeye birakiyoruz kapagi bir kez acmaya müsade var yine :) 
bu birkezde kasigin sivri sapi ile karistiriyoruz pismeye devam .
suyunu tamamen cekince ocagin altini kapatip 
kapagina mutfak kagidi koyup demlenmesi icin birakiyoruz 15 dakika kadar 
servise sunmadan evvel kasigin sapi ile havalandirip  öyle servise sunuyoruz 

afiyet olsun canlar dualara talibim ne olur bebege dua etmeyi unutmayin olurmu 


12 Kommentare:

  1. ah bayılırım ellerine sağlık çok güzel duruyor

    YanıtlaSil
  2. Bayılırıımm :) Elcağızına sağlık caann..

    Bişi sorabilir miyim? -neden domatesi süzdük?

    YanıtlaSil
  3. aynurum
    domatesin suyu eksi yapiyor birde pirinci boyuyor ben o yüzden süzüyorum

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Hiç denemedim domatesli pilav. Bu güzel tariften sonra mutlaka deneyeceğim. Dualarım minik yavruyla. Sevgi'nin blogundan takipteyim.

    YanıtlaSil
  5. Ben yine gece turundayım,geziyorum blogları ve sabah kalkınca ilk işim domatesli pilav yapmak olucak inşaAllah..
    Bu akdarmı canı çeker bir insanın..
    Ellerine sağlık canım..
    Bebişede Allah sağlık,sıhhat versin inşaAllah,ailesine bağışlasın rabbim onu..

    YanıtlaSil
  6. Ablam rahmetli dedem çok severdi gözlerim doldu görünce
    ellerine sağlık
    bu arada o minik melek olmuş rahmet etsin rabbim

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık bereketi ile..

    Rabbım sofarlarımızdan bereketı bedenımızden sağlığı eksık etmesın..

    Sevgiler..
    ( sevdalitatlar )

    YanıtlaSil
  8. domatesli pilava da bayılırım.
    ilk fırsatta denicem bunu.
    hatta annemi çağırıp onunla deniciyim.
    :)
    dua annadım tamam.
    :)

    YanıtlaSil
  9. görmüştüm bebişi başka bloglarda ablacım inşallah dualarımız kabul olur...
    ellerine sağlık sabah sabah insanın canı pilav ister mi ya ama senin yüzünden oldu bilesin :)sade pilavı çok sevmesemde buna bayılırım birde tavuklu ve etlisine,sebzelisinede aa ben pilav seviyormuşum demekki düşününce aman neyse işte :))sunum yapan herbişey harika :))

    YanıtlaSil
  10. yuppiiiiii...hic tutturamazdim domatesli pilavi...az once yaptim,super,super,super!tsrler...

    YanıtlaSil
  11. sevindim hilal bir yupiiii de benden ozaman ;)

    hamd olsun Allaha

    YanıtlaSil
  12. Tamda bu tarifi ariyordum, ellerinize saglik. Fotograflarinizida cok begendim,sevgiler :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle