Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bal kabakli corba

Es selamü aleyküm dostlarim.
havalar öylesine soguk ki elim ayagima beton dökülmüs gibi 
gün icersine sigdirmak istedigim okadar cok sey varken canim hic birsey istemiyor .zorluyorum lakin ciiiik olmuyor olmuyor 
 yayina hazirladigim onca tarifim beni beklerken benim icimden  hic birsey gelmiyor.
dua buyurun 
tarifimiz bal kabakli corba 
beyenilmesi dilegiyle 
malzeme 
400 gr papates 
300 gr bal kabagi 
1 kuru sogan 
1 litre tavuk suyu 
1 tane karanfil 
2 adet defne yapragi 
1 kahve kasigi toz seker 
120 ml krema 
tuz karabiber 
üzerine 
1 yemek kasigi tereyag 
1 cay kasigi mercan kösk 
tenceremizin icersine kabagi  ve patatesleri soyup dograyalim üzerine 
sogani kesmeden sogana karanfili saplayalim defne yapraklarini ilave edelim 
tuz karabiber ve sekeri serpistirelim 

et suyunu ekleyip 

kapagini kapatalim orta isida yaklasik 30 dakika pisirelim 
dikkat edin tasmasin harli olmasin ates suyu fazlaca eksilmesin 

pisme sonunda icersinden sogani cikaralim. defne yapraklarini da disari alalim 

el blendirindan gecirelim pürüssüz bir kivam almali 

taidini tuzunu kontrol edelim. kremayi icersine karistirarak ekleyelim 
ocaga koyup bir tasim kaynayinca hemen ocaktan cekelim 

kücük bir tavada üzeri icin tereyagini eritelim .mercan köskünü ilave edip karistiralim 

hemen ocaktan alip, corbamizin üzerine gezdirelim.

sicak sicak kaselere bölüstürüp biraz daha güzellik icin bir kac damla krema gezdirelim 
afiyet olsun dostlar dualara talibim 
destani mercanin icinde ne var?  tahmin yürütün ve yorumunuzu birakin 
belkide sen bileceksin bellimi olur ;) burada


7 Kommentare:

  1. Canımmm ellerine sağlık ,malesef bizde pişemiyor bu çorba:( birde böreği olur ama bazıları sevmiyor işte sevmekten öte kabağın kokusunu duyup öğüren başka biri varmıdır merak ediyorum!
    Özlemle sarıldım.

    YanıtlaSil
  2. ve aleyküm selam....
    için mi sıkıldı oku inşirah suresini yürekten...
    bak ne sıkıntı kalıyor ne de tasa ;)

    eline sağlık
    sanırım tatlımsı bir çorba oluyordur...
    bizim ev halkına göre değil yani...
    aslında mercimek çorbasının içine şifa niyetine bir dilim atmalı bal kabağından...

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor. Balkabağını pek sevmezdim ama meraktan bütün bu tarifleri deneyip seveceğim sanırım :) Sırf rengi için bile sevebilirim hatta artık :)
    Ellerine sağlık ablacığım.

    YanıtlaSil
  4. Allah'ım acil şifanın versin ablam. Bal kabağının tatlısını çok severiz ailecek. Çorbasını hiç yapmadım ama en kısa yapmayı deneyeceğim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık bereketi ile..
    Soğuk havaların dermanıdır çorbalar..ne yazık ki bizim ev halkı sadece kabağı tatlı olarak tüketir..
    Sevgiler.
    SeViL :...

    YanıtlaSil
  6. Olmuyor gerçekten:(
    Ruhum da donacak böyle giderse,Allah hayretsin..
    Çorbanı görünce az ısındım ama,o ne güzel görüntü,nasıl güzel bir renk..
    Ellerine sağlık ablacığım.
    Muhabbetle..
    Dua ile..

    YanıtlaSil
  7. ablacım ben hiç yemedim biliyor musun ama cevizli tatlısını severim ama tabi bunuda çok merak ettim ama bak ben bunu denerim :)
    destanı mercan adında gizli bişi var kesin heheh :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle