Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Soslu sebzeli tavuk güvec

es selamü aleyküm dostlar 
hamdolsun Allaha oturarak da olsa yaptim ve esimin  kizimin önlerine yemek koyabildim .6 günün üzerine .bu süreyi ne siz sorun ne ben söyleyeyim 
gecmis olsun dilekleriniz ve dualariniz icin hepinize tesekkür ediyorum .
Allah c.c. razi olsun 
kelami kisa tutacagim  zira halsizligim devam etmekte .
kis günlerine yarasir bir lezzet getirdim sizlere tarif bana ait 
malzeme 
1 tavugun tüm gögüs eti (dilerseniz parcalanmis tavukda kullanabilirsiniz srzunuza kalmis 
4 orta boy patates
1 iri havuc 
1 yesil kapya biber 
1 kirmizi kapya biber 
6 kücük sogan ceviz büyüklügünde 
4 dis sarimsak 
350 gr brüksel lahanasi 
yarim cay bardagi siviyag 
1 cay kasigi kekik
tuz karabiber muskat rendesi 
&
tavuk etine marine icin 
1 yemek kasigi bal 
1 yemek kasigi hardal 
yarim cay bardagi siviyag 
yarim büyük limonun suyu 
1 cay kasigi dolusu kekik 
1kahve kasigi silme kirmizi toz biber 
tuz karabiber 


sebzeleri temizleyelim soganlar ve brüksel lahanalari haric kusbasindan biraz büyük dograyalim

agzi kapali bir güvece yerlestirelim brüksel lahanalari altta olmali 
üzerine diger sebzeleri yerlestirmeliyiz 
tuz karabiber  kekik az mikatar da  muskat rendesi serpistirin 
yarim cay bardagi siviyagini üzerine gezdirelim 
tavugu uzun iki parmak kalinligin da seritler halinde keselim. üzerine sos malzemelerini ekleyelim 
elimizle güzelce karistiralim. bu asamada ben kizimin alerjisinden dolayi eklemedim ama cok yakisacagini düsündügümden soya sosu varsa iki yemek kasigi eklemenizi tavsiye ederim 
güvecteki malzemelerin üzerine tavuklari dizelim 

güvecin agzini kapatalim isitilmis 250 derece firinda agzi kapali olarak 
45 dakika pisirelim bu süre zarfin da kapagini acmayin 
45 dakikanin sonunda kapagini üzerinden alin 15 dakika daha firinlayin 
dilerseniz pilav dilerseniz makarna yada benim gibi kuskus ile sicak sicak servise sunun 
afiyet sifa olsun dostlarim 
dualariniza talibim 

20 Kommentare:

  1. oyyy... oyyyy... bu nasıl lezzet, bu nasıl görüntü. ben bunların hepsini tek tek çok severim. Hüpletirim onları :) Ellerine sağlık ablacım, yine döktürmüşsün. Bereketli sofralarınız olsun.

    YanıtlaSil
  2. Canım,
    Çok geçmiş olsun, Rabbim acil şifalar ihsan etsin.
    Yemek her zaman ki gibi nefis görünüyor, ellerine sağlık.
    Bu arada;
    Şifa çorbası da çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  3. Rabbim Şafii isminin tecellisiyle,şifalar versin,hep daha iyi ol inşAllah Meleğim..
    Güveç nasıl da güzel gözüküyor öyle,ellerine,emeğine sağlık..
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  4. AMAN ALLAHIM BEN NASIL BÖYLE BİR ŞEY YAPTIM ANLAMADIM DOĞRUSU
    GECİKMELİ OLARAK GELDİM
    NASIL OLDUĞUNU ANLAMADIĞIM BİR SEBEBDEN SIK KULLANANLARDAN SİLİNMİŞSİN
    BEN KENDİ KENDİME ALLAH ALLAH NERDE BU KIZ DİYORUM BİRDE BAKTIMKİ BENDE SANA UZUN ZAMANDIR UĞRAMAMIŞIM
    LÜTFEN KUSURUMA BAKMA
    TAMAMEN İSTEM DIŞI
    ÖNCELİKLE ÇOK GEÇMİŞ OLSUN
    ŞİMDİ GERİYE DOĞRU BÜTÜN ESKİ YAYINLARINA GİDSİYORUM
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  5. Değerli Ablacığım, gün gün daha iyi olursun inşallah.
    Hep aklımdaydın...
    Bu arada sen kendine neden yaşlı diyorsun ablacığım. Aşkolsun yani, yaşlı görmesek...ablam senin yaşlanmana Allah nasib ederse daha 40 yıl var inşallah.
    Hiiiç boşuna öyle yazma. Benim kızlar senden öğrenecek pasta yapmayı. Bak bir-kaç sene sonra biz de senin yaşlara gelicez...eeee lütfen yani...yaşlılık vs.
    unutalım ablacım. Sen en güzel, en orta yaşındasın. En verimli zamanlarındasın. Ben talebe, sen hocamsın. Bana şu pastaları nasıl yaptığını öğretmen sanırım 20 yılı bulacak:) benim çok hamarat oluşumdan dolayı yani...Güzel ablam benim Allah şifanı versin. Mutluluk versin, huzur versin.
    Haddimi aştıysam affola.

    YanıtlaSil
  6. harika birsey olmus bu ablacim ya helede su brüksel lahanasi lahanasina bayiliyorum ama benden baska kimsede yemiyorki :((
    bunu deniyecem misafirlerim olunca :))

    YanıtlaSil
  7. geçmişler olsun umarım bir daha kış boyu hastalık görmezsiniz..iş yapmayı isteyip yapamamak çok kötü..yemek öyle güzel görünüyor ki yapan elleriniz dert görmesin..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. ve aleyküm selam...
    eline sağlık nefis olmuş
    ve geçmiş olsun tekrardan

    YanıtlaSil
  9. Ablam çok geçmiş olsun bende diyorum nerelerde blog takibini birkaç gün bırakınca habersiz de kalmışım çok çok geçmiş olsun Rabb.im tez zamanda şifalar versin sana.

    YanıtlaSil
  10. Aleyküm selam canımmm umarım daha iyisindir, ellerine sağlık kocamannn sarıldım en içten duygularımla...

    YanıtlaSil
  11. Aleyküm selam arkadaşım, gelmiş geçmiş olsun.Allah bir daha göstermesin.Ellerine sağlık, yemeğin nefis ve leziz görünüyor.Allahıma emanet ol...

    YanıtlaSil
  12. Allah'ım..değer verdiklerimi ve değer verdiklerimin değer verdiklerini,sevdiklerini koru muhafaza et..onlara huzur,sağlık tat ve bereket ihsan eyle..
    Ablacım..yayınını görünce çok sevindim ablam..

    YanıtlaSil
  13. fotoğrafa bakınca iştahım kabardı ama yazını okuyunca gözümün önünden uçtu gitti fotoğraf sen takıldım kafama çok geçmiş olsun dualarım hep seninle aman kendine dikkat et yaaa üzüldüm bak şimdi :((( seni seviyorum çabucak iyileş yine hergün hergün hayran hayran bakalım tarfilerine yaaa :)))

    YanıtlaSil
  14. canım kardeşim çok geçmiş olsun rabbim şifalar versin.
    kanınmı düşük acaba bended var halsizlik.
    ellerine sağlık şifa olsun:)))

    YanıtlaSil
  15. MaşaALLAH, ne kadar imreniyorum bu haline bir bilsen..
    Keşke vaktim olsa bende böyle güzel yemekler yapabilsem..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  16. Güveç harika görünüyor. Brüksel lahanasını böyle kullanmak yemeğe çok lezzet katmış olmalı. Bir an önce iyileşirsin inşallah ablacım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  17. çook ama çooook güzel görünüyor...
    hani 1 tabak versen yerim :))
    ellerine sağlık canım.......

    YanıtlaSil
  18. İnşallah hastalığınız geçmiştir. Böyle güzel lezzetleri yapabildiğinize göre iyisiniz umarım. İyi akşamlar..

    YanıtlaSil
  19. Ne kadar güzel bir sunum, ne kadar güzel resimler... Tavuğun en sevdiğim hali ! kuskusla da harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  20. Hep iyi ol, hep iyi haberini alalım cann..

    Tavuk da müthiş olmuş..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle