Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nar Eksisi

Es selamü aleyküm dostlar .
Günler gecmekte .bir bakmissiniz ay sonu, bir bakmissiniz yarim sene ,bir bakmissiniz seneler. Dün gibi gelen ama saatlere günlere vurunca hayrete düsülen  insanin tek hükmedemedigi nokta zaman..
 Ne yaparsa yapsin, saniyeyi dahi geri alamiyor .öyle yada böyle kendisini ögütmesine engel olamiyor .
caresiz oldugumuzu en güzel o ögretiyor bize .nerden geldim bu söze okudugum bir düsündürdü bir süre .sonucta burasi benim gönül defterimde sayilir .kalmali burda 
diyordu ki 
Her insan mutlu olamaz 
cünki,gereginden fazla özler dünü
hak ettiginden fazla düsünür yarini
ve hic hak etmedigi kadar bilincsizce yasar bu günü ..

Tarifimiz, mutfagimizin vazgecilmezi  Nar eksisi .
kendimiz yapalim istedim .kolay olsun istedim .Nar agaciniz varsa onun meyvalarindan yaparsaniz 
elbet cok daha güzel olur. ama tarifim kadar kolay olurmu bilemem .tercih size kalmis :)
Marka ismi vermekten cekinmiyorum. Dimes meyva suyu cesitlerinden nar suyunu almak kafi .
neden Dimes ? jelatin islemine tabii tutulmayan bir meyva suyu kendileri .Meyva sulari kutulara girilmeden evvel bir cok isleme tutulur dostlar .Köpüklerinden tortularindan ayrilmasi icin jelatin kullaniliyor. jelatin kaynagi her zaman celiskidir!! helalinden yemek önemli .icinde kullanilmaz dedigimiz süphe duymadigimiz bir gida degilmi meyva sulari ? ama öyle olmayabiliyor. en azindan ben yasadigim ülkede bu tehlikeye maruzum ,arastirmak zorundayim .bu konuda dimes güvenilir gelir bana cünki koser markali bir meyva suyudur ..
Tarifimize gecelim 
Nar eksisi yapimi icin cok resimleme gerekmedi yanlizca son noktayi resimledim sizler icin .
yapmaniz gereken yanlizca .2 litre nar suyu alip , tasmasina firsat vermeyecek büyüklükde bir  
tencereye bosaltiyoruz .ocaga koyup orta ateste kaynamaya birakiyoruz .orta atesten kastim ,kisiktan biraz fazla .numara vermemiz gerekirse benim ocagim 1 den 9 kadar. ben 4 ayarinda pisirdim siz ocaginizin ayarina göre hesaplamalisiniz .bu ayarda tam iki saat kaynatiyoruz 
süre sonunda tencerenin dibindeki miktar sizi hayal kirikligina ugratmasin .iki litreden bir su bardagi nar eksisi cikiyor okuyunca bu noktadan sonra  dilerseniz vazgecebilirsiniz .ama suda biliniyorki kullanacagimiz yerlerde az miktarda kullandigimiz nar eksisi  icin bu miktar uzunca bir süre yeter .Allah ömür verirse önümüz ramazan ,salatalar agirlikda yapiliyor. cok yakisacagini düsünüyor ve biliyorum. simdiden hazirlayip rafta yerini almali diyorum 
resimdeki hali son noktadir 
bu sekilde köpürme baslayinca olmus demektir 
(arada bir iki kez tencereyi sallayin bu noktaya gelinceye kadar) 
siseye bosaltmadan evvel biraz ilimasi icin bekletin. zira sisenizi catlatabilir ! 
bir cay süzgecinden süzüp siseye doldurun agzini güzelce kapatmayi ihmal etmeyin .
salatada tadina bakincaya kadar belki emeginize, zamaniniza acirsiniz .ama tadinca bu fikir degisecek 
ve eminsiniz ki icinda katki maddesi yok ve siz bunu biliyorsunuz 
sifa olsun dostlar dualara talibim 
Muhabbetle 






12 Kommentare:

  1. Oncelikle tarif icin tesekkurler . Nar eksisinin eksilik kivami yogun oluyomu icine limon tuzu katsak nasil olur acaba piyasada satilan eksili sos tabir edilenlerin seker tadi cok yogun eksisi az o yuzden soruyorum nurhan salis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili nurhan
      ben eskiligine hayran kaldim piyasada satilanlardan cok farkli bir lezzet hicbir sey eklemeye gerek yok eskiligi ve kivami gayet yerinde oluyor.
      ama mutlak vermis oldum ürün ismi olmasina dikkat edin
      meyva suyunun icersinde asla baska bir katki ürünü olmamali su ilavesi olmamali
      sevgilerimle

      Sil
    2. Cok tesekkur ederim . En yakin zamanda deniycem insallah . Ben orjinal nar eksisi veya sumak eksisi kullaniyorum . Kuru dolmalara ozellikle tabi bulabilirsem :) artik kendim yapcam sayenizde sagolun hersey gonlunuzce olsun . Nurhan

      Sil
  2. Ne kadar güzel bir fikir...
    annemin bahçe narlarından olsa çok süper olur ama, çok da zahmetli olur elbette :)Ama bu yöntemle yapıp kullanırım artık, memleketten nar ekşisi getirmeyi beklemeden :))
    ellerine canına sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemeni tavsiye ederim aynurum.
      pisman olmayacaksin insAllah.
      sevgilerimle can

      Sil
  3. Allah ömrünü artırsın ablam..herşeyiyle çok güzel anlatılmış resmedilmiş,seni Allah için çok seviyorum bilesin.

    YanıtlaSil
  4. bende en kısa zamanda tarifinizi deneyeceğim inşallah sevgiler seval

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık tambir nar ekşisi tiryakisiyim belkibir gün denerim;) BLOĞUNUZU ÇOKBEĞENDİM VE SİZİTAKİBE ALDIMBENDE BEKLERİM SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  6. Çok hoş uzun zamandır yapsam nasıl olur diyordum tarifin bana cesaret verdi notumu aldım ellerine sağlık, paylaşımın için minnettarım..sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Canim eline saglik siseyi alsam ne guzel olurdu selamlar.

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglik:)...bende denemek isterim...

    Nar eksisini gördüm, canim kisir cekti yaaaaaaaa:)

    YanıtlaSil
  9. ablacım ben yaptım cok güzel sagolasın
    selamlar ayse

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle