Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dügün corbasi

selamün aleyküm canlar .
bu gün sizlere dügün corbasinin tarifini vermek istiyorum ..
elimdeki tarif 24 sene evvel yayla margarinin bir kitapcigindan almistim Allahin izni ile hic sasmadi bu tarif ,her zaman sevildi beyenildi .
bu arada mutfak askim benle dogmus oldugunun en güzel kaniti bu topladigim tarifler  :) mutfagimi  cooooook seviyorum.
Bana bu nimetleri veren Rabbime sonsuz sükürler olsun .
Bu corba icin et suyunun hazirlanmasini mümkünse es gecmeyin .

birseyi paylasmakda fayda var bos vakitlerinizde bu et su
suyunu hazirlayip buzlugunuzda devamli bulundurun

malzeme 8-10 kisilik
1 adet koyun gerdani
1 bas sogan
1 orta boy havuc
1 adet domates

1 kücük bag maydanoz
2 sap kereviz
2 dis sarimsak et suyu icin+2 dis corbanin icine
2 adet defne yapragi (arzunuza kalmis bunu ben ekledim koyun kokusunu almasi icin )
1 cay bardagi un
3 yumurta sarisi
2 su bardagi yogurt
10-12 su bardagi su
2 corba kasigi margarin yada tereyag
tuz .karabiber .

yapilisi .
gerdani yikayip bir iki saat suda bekletin. kanlari iyice süzülsün .
tekrar yikayip bir tencereye koyun. üzerine sogani,havucu ,domatesi .maydanozu.kerevizi soyulmus sarimsaklari  tuz ve karabiberi  ve suyunu  ekleyip pisirin .
hazirlanan et suyunu süzün.etlerini didikleyip suyu ile beraber ocaga koyun
eksilen suyunu 10 bardaga tamamlayin  ilik et suyuna önce iki kasik margarin yada tereyagini oldugu gibi koyun.
ayri bir kapta karistirdiginiz yogurdu unu ve yumurta sarilarini  bulamac haline getirin yavasca cirparak  et suyuna ekleyin .
orta ates de kaynamaya birakin araliksiz karistirmayi ihmal etmeyin .fokurdayinca dövülmüs sarimsaklari ilave edin bir on dakika daha kaynatip ocagin altini kapatin
arzu ederseniz servisten önce üzerine kizdirilmis tereyag  kirmizi biber karisimi hazirlayabilirsiniz .

illa gerdan olmasi sartmi ?diyenleriniz olacaktir ...
et ve kemik suyu ile de olur ama ben illa ki da gerdan suyu diyorum ;)
afiyet olsun .............

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle