Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kunta kinte pastasi

hayirli günler ola canlar 
kökeni isvicreye ait bir kek elime düstü . yine biraz degisiklige ugrayarak karsiniza geldi
kamp arkadasim sevgili fatmam bir kagida yazarak, abla dene diye cantama birakmisti bu kekin tarifini. 
ben tepsi yerine kaliba döktüm. krem santi yerine, tarifi bana ait olan pudingli krema hazirlayarak kakao ve cikolata ile  yogunlastirdim 
damakta ne  kaldi dersiniz ? cikolata kazanina düsmüslügün hissi 
kimse cikmak istemeyecek biline :) 
buyrun 
kek malzemesi 
5 yumurta 
1,5 fincan seker 
2 fincan nesguik
2 fincan un 
1 fincan siviyag 
1 fincan madensuyu 
1pk vanilya sekeri 
1 pk kabartma tozu 
&
üst krema icin 
500 ml süt 
1 pk vanilyali puding 
1 yemek kasigi nesguik
250 gr cikolata bitter
2 yemek kasigi tereyag  
kahve fincanimizin ebati bu fincanlardan canlar. nescafe fincani olmali 
öncelikle yumurtalari mikser kabimiza kiriyoruz, vanilya sekeri, seker ile iyice cirpiyoruz 

cirptigimiz yumurtalara sivi yagi ve maden suyunu koyup, bir iki kez ceviriyoruz .
ayri bir kapta karistirdigimiz un, nesguik ,kabartma tozunu ilave edip fazlaca cirpmadan karistiriyoruz. 
yagli kagit serilmis 28 cm yuvarlak kelepceli kalibimiza döküp ,
önceden isittigimiz 180 derece firinda pisiriyoruz 
30-40 dakika arasi yeterli  kürdan ile kontrol etmeyi unutmayin 
pisen kekimizi firindan alip kelepcesini ve  altindan kagidini cikarip sogutuyoruz .
kekimiz sogurken 

kremasi icin tencereye 450 ml sütümüzü koyuyoruz 
puding nesguiki ayri bir kaba bosaltiyoruz üzerine kalan 50 ml sütü koyup iyice cözdürüyoruz 
sütümüz kaynayinca ocaktan cekip! cirpma teli yardimiyla puding karisimini ekleyip hizlica cirpiyoruz hemen koyulacasacaktir. tekarar ocaga koymaniza gerek yok haliyle dibi tutmamis 
bir tencereyede sahip oluyorsunuz 
pudingimize cikolatamizi ekliyoruz karistirarak erimesini sagliyoruz 
üzerine iki kasik tereyaginida ekleyip ki sürme kivamina gelmis olacaktir pudingimiz 
hemen soguyan kekimizi ortadan kesiyoruz 
biraz kremamizdan sürürelim üzerine. diger keki koyalim üstüne 
kalan pudig karisimini üzerine bosaltip spatula yardimi ile düzleyelim 
serin bir yerde bir iki saat dinlendirelim. dilerseniz beyaz cikolata ile süsleyebilirsiniz 
ceviz, findik, badem ister icine, ister üstüne. karar sizin 
bir gün önce hazirlanmista  lezzetimiz insAllah hep garanti 

bu güzel kek tarifi icin  sevgili fatmama coook tesekkür ediyorum Allah razi olsun bitanem 
afiyet olsun dostlar dualariniza talibim .
destani mercani burada unutmayin olurmu 

muhabbetle 


34 Kommentare:

  1. ablacığım pasta görünce dayanamıyorum :((
    canım çok çekiyor...

    oof süper görünüyor...
    ellerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Ay senin bu pastaların beni öyle bir heveslendiriyor ki :)
    Şu final bi geçsin, yapıcam inşAllah ben de bu pastalardan:)
    Ellerine sağlık Meleğim.
    Dualarını eksik etme üzerimden..

    YanıtlaSil
  3. hizina yetisemiyorum melegim, masaallah sana,
    Pasta her yaptigin tarifler gibi muhtesem görünüyor.
    Nestguiki kremalarda hic kullanmamistim,Nestguikli pudingin tadi nasil oluyor acaba?Denemek lazim, tarifi kaydediyorum,insaallah en kisa zamanda yapip sonucu bildiririm sana.
    Melegim mail kutuna bakarmisin bacim, sana mail atmistim. muhabbetle,Firdevs


    YanıtlaSil
  4. şu çikolata güzelleiğinin içine bir düşmek isterdim ki.....

    YanıtlaSil
  5. Ama bu pasta muhteşem gözüküyor, ellerinize sağlık. Kreması çok hoşuma gitti bende yapacağım...

    YanıtlaSil
  6. Süper görünüyor her zamanki gibi :)

    YanıtlaSil
  7. kek yapmayı bir türlü beceremeyen,
    yaptığı kekleri yerken üzülen biri olarak hala pes etmedim bu kek tarifini de denemek istiyorum
    Ellerinize sağlık nefis görünüyor

    YanıtlaSil
  8. Can ablam, canım ablam...
    1-2 kişi yüzünden burkulan yüreğim, hassas olduğum şu zaman içinde, blogdan da bir anda soğuttu beni.
    Lakin sen ve senin gibi can dostlarımın, tüm samimiyeti ile yorum ya da mail ile bana ulaşan güzel yüreklerin yazdıklarını okudukça, durum tersine dönmeye başladı benim için.
    Neden 1-2 kişi yüzünden herşeyi, herkesi görmezden gelirsin diye kızmaya başladım kendime..
    İnşaAllah bugün yarın, Rabbim ne zaman nasip ederse devam tuşuna basacağım balım.
    Sen yeterki dualarını yüreğinin bağını eksik etme şu kardeşinden can ablam.
    Allah için seni seviyorum birtanem.
    En Emin'e emanet olasın.
    Kucak dolusu sevgi ve muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  9. Benim ablam olsan hep yapsan bende yesem ah ahhhhhhhhh:)

    YanıtlaSil
  10. bende sık yaparı kunta kinteyi....
    adı neden böyledir diye merak edip araştırmıştım
    meğer kunta kinte afrikada zenci bir kabile imiş...
    pasta da kahverengi olduğu için kunta kinte denmiş :)
    ne bağlantı ama :D

    eline sağlk canım

    YanıtlaSil
  11. Tam ogluma gore bir tarif bol cikolata tadi , emeklerine saglik...

    YanıtlaSil
  12. Kunta kinte hiç bu kadar güzel olmamıştı :)süpersin sen caann...:)
    Bunu yapmalıyım en kısa zamanda..Öyle alengirli de değil en azından, belki gözüm keser yapmaya..Senin gibi becerebilecek miyim bakalım :))

    YanıtlaSil
  13. Ellerine sağlık canım, her zaman ki gibi pastan nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  14. ablacım,
    ellerin dert görmesin,
    nefis görünüyor nefis,ilk fırsatta deneyeceğim inş.
    karamelli elmalı pastandan sürekli yapıyorum kulaklarını çınlatıyorum,
    afiyet şifa olsun,

    sevgilerimle,şeri...

    YanıtlaSil
  15. çikolata krizine iyi gelecek bir tarif
    elinize sağlık nefis görünüyor
    ben hep korkuyorum pastalardan
    fakat sizinkiler çok hoş gerçekten de
    kalın sağlıcakla

    YanıtlaSil
  16. Ablacigim Pastaniz cok lezzetli görünüyor.Ellerinize saglik.Cok canim cekti ablacigim,ben cikolataya bayilirim.Keske bana yakin bir yerde otursaydinizda bana bir dilim pasta yollasaydiniz :) RABBIME emanet olun.Dua eder,dua beklerim.Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  17. günaydın canım,takibe nasıl almamışım seni,güzel şeyler gördükten sonra her şeyi unutuyorum .Pastayı sevmeyen ağız tadı yoktur,benim küçük kız ,yumurta yemiyor ,ama pasta olsun da ,her şeyini yiyecek ,ellerine sağılık,bayıldım.

    YanıtlaSil
  18. Pastalarına hayranım, ellerin dert görmesin. Yine harika bir pasta.
    Nasıl da güzel süslüyorsun. Sevgiler ablacım. Güzel bir haftasonu dilerim size.

    YanıtlaSil
  19. Nefis..
    Ellerine sağlık bereketi ile.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  20. Ablacım senin bu bloğuna gelince içim açılıyor ve tariflerini hayranlıkla takip ediyorum ve inan öyle profösyonel yapıyorsun ki ben aynısını çıkaramam diye cesaret edemiyorum yapmaya daha!
    Bayıldım bu pastanada bende istiyoruuumm:)))

    YanıtlaSil
  21. Allah'ım o dilim benim olaydı,şimdi kahvemin yanına nasıl yakışırdı..:)))
    Canımın içi ellerine sağlık,
    Yaptığın her şey ayrı güzellikte..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  22. Ellerine sağlık ablacım. Yine harika görünüyor. Sana misafir olacağım bak bir gün özendirme beni :)

    YanıtlaSil
  23. ekrana baktım, baktım, baktım, dudaklarım aşağı sarktı,gözlerim doldu, "ama bu haksızlık!" diyip çotank diye netbookun ekranını indirdim. bu yorumu sırf nezaketimden yazıyorum, kıskançlığımı geri plana atmaya çalışarak. bizde niye yoh?!

    YanıtlaSil
  24. Muhteşem görünüyor, ellerinize sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  25. yani abla diyet yapan birine hemde cikolata hastasi birine bu yapilmazki:(
    kilo verince arada kendimi ödüllendircem ozamanima bunu ayirdim :)

    YanıtlaSil
  26. Canım yine harikalar yaratmışsın.Tablo gibi MaşAllah ellerine, gönlüne sağlık.Dualarına talibim :)) Sevgiler

    YanıtlaSil
  27. Ellerine sağlık canım.
    Özledim yaz olsada gelsen diyorum.

    YanıtlaSil
  28. CANIM ANLADIM SEN SABRIMI ÖLÇÜYORSUN
    AMA BEN DAYANAMIYORUM BİR DİLİM ALIP GİDİYORUM HABERİN OLSUN
    ENFES GÖZÜKÜYOR
    ELLERİNİZE SAĞLIK
    ALLAHA EMANET OL

    YanıtlaSil
  29. vaavvv muhteşem bir pasta elerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  30. goruntude fotograflar da harika.ellerine saglik.

    YanıtlaSil
  31. Oy oy oy muhteşem
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Bayılrım zaten
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  32. of of ilk önce fotoğrafı görür görmez maşallah maşallahlar yankılandı dilimde ellerine sağlık ablacım ben dilimden almadan şurdan şuraya gitmem bu da böyle biline :) ellerine sağlık şekerlerin şekeri seni ....öpüyorumm

    YanıtlaSil
  33. Ablacim süt ve yumurtaya alerjisi olan cocuklar icin kücük bir etkinlik baslatiyorum sendende tarif istesem yardimci olumusun, tarifin linkini bana yollasan yeterli olacak.

    YanıtlaSil
  34. Bu pastanın adı hep komiğime gitmiştir.
    Uzak doğu çizgi filmlerini anımsatıyor bana:)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle