Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Güvecte köfte

Es selamü aleyküm dostlar su an okadar is beni beklerken ben oturdum size tarif yaziyorum :)
bu sürecten memnun degilim bana dua buyrun .
yapacagimiz tarif cok sade ama lezzet bakimindan süper.Tarif isvicreden ömer abime ait .
en son isvcire ziyaretimde yemek kismet oldu . ben hemen sordum,nedir bu ömer abi ?her zamanki mütevaziligi ile hemen paylasti benimle .rahman razi olsun kendisinden .
ben söyledigi sekilde uyguladim firinimin azizligini bu yemegimde fark ettim :( bekledigim ilk 45 dakikada pismedigini görünce ikinci 45 dakikada baska sistemde pisirdim .bu aksiliklere ragmen ucundan kenarindan o lezzeti yakalasamda eminim sizlerin yaptigi cok lezzetli olacak ...
gerekli malzeme
700 gr orta yagli kiyma
1 adet sogan
2 dis sarimsak
yarim su bardagindan azicik fazla galeta unu
yarim cay bardagin azicik fazla  su
1 cay kasigi kimyon
1 cay kasigi kekik
yarim cay kasigi toz kirmizi biber
yarim bag maydanoz
1 yumurta
tuz karabiber

alt malzemesi icin
2 adet büyük domates
2 adet sivri biber
yarim iri kirmizi biber
1 kuru sogan orta boy
yarim bag maydanoz
tuz karabiber
4.yemek kasigi sivi yag

kiymayi ,rendelenmis sogani, sarimsagi galeta unu, baharatlar ve yumurta suyu ve ince dogradigimiz maydanozu   bir kaba koyup yoguralim

 avcumuzun dolusu alip hafif iri köfteler yapalim. firinda piseceginden biraz iri tutttum ben  

domatesi sogani biberleri maydanozu bir kaba salata seklinde (küp küp) dograyin üzerine sivi yagi gezdirin
tuz karabiber ile tatlandirin

acele oldugu icin ben domates haric  tüm malzemeyi robota koymustum
soganlarim ince kaldi aman siz yapmayin :)

kisi basi oval güvecleriniz varsa cok daha iyi ama benim tüm aramalarima ragmen marketlerde istedigim ebatta bulamadim :( mecburen  yuvarlak güvec kaplarimi kullandim) tarife geri dönelim ;) 
malzemeleri esit olarak paylastirin güveclerimize  

köfteleri malzemelerin üzerine aldigi miktarda dizin  üzerini aliminyum folyo ile kapatin isitilmis 200 derece firinda yaklasik 35-40 pisirin son 5 dakika üzerini acabilirsiniz
yanina sade ekmek baska birsey istemez elhamdülillah
afiyet olsun

14 Kommentare:

  1. Ellerıne sağlık bereketı ile..
    Misafir sofralarına yakışır bır sunum..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. güveçte köfte hiç denememiştim...
    iyi bie fikir...
    ellerine sağlık...
    harika görünüyor...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. ömer usta yazarken sig ascisi yazip reklamimizida yapaydin bacim valla bende o günden beri kiremitte ayni harcin özerine bir gün tavuk bir gün balik bir gün köfte bir gün kabak ve patlican karisimi sebze bile yaptim nefis oluyor hem cok kolay e tabi ben 10 kilo kiymayi ömer abiye kofte yaptirip buzluga atinca süper kolay yamek oluyor hemde saglikli.ellerine saglik bidenem nefis duruyor kokladimmm seniii

    YanıtlaSil
  4. seni bana kardes kilana kurban olurum bacilarin gülü .
    ben size özel post yazarim nurum .
    ne yapayim artikiiin ben öyle hazirlatamiyorum ömer abiye, kendim hazirlayinca da ayni olmadi yine diyorum.
    bende denerim tavuk balik vs önce bir firin alayim sonra senin kiremitlere konayim :)) gelsin tarifler
    yine cok özledim bacim cok
    kokladim bende

    YanıtlaSil
  5. hımmm köfte çok severiz.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. eminim ,cok lezzetlidir .alttaki domatesli harc fikri cok guzelmis.ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
  7. Yapılışı çok zahmetli geldi
    ahh be gülüm yakın olsan ya az biraz ,
    gelirdim beraber yapar yerdik,
    ellerin dert görmesin canım arkadaşım...

    YanıtlaSil
  8. slm

    sayfanizi tarif ararken buldum ve iyki de bulmusum cunku harika tarifleriniz var
    ellerinize emeginize saglik
    bu kofte tarifini en kisa zamanda deniycem insallah umarim sizin kadar lezzetli yapabilirim bende...
    guzel tariflerinizin devamini dilerim...takipteyim...

    www.yenitadlar.blogcu.com

    YanıtlaSil
  9. hos geldiniz yeni tadlar .
    cok tesekkür ediyorum
    eminim sizin yaptiginizda güzel olacaktir .
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  10. Tam benim hane halkı için yapılmış bir tarif :D bizim için verdin bu tarifi di mi :)
    Ben de bacınım, ben de öpüyom, kokluyom, özlüyom işteee..:))

    YanıtlaSil
  11. öncellikle ellerinize sağlık.alüminyum folyoyu delmemiz gerekiyormu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ederim
      hayir gerekmiyor delmeniz firin kagidida kullanabilirsiniz
      sevgilerimle

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle