Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kiymali Bulgur Pilavi ( yine bence )

hayirli cumalar dostlar .dualariniza talib olarak hayirli cumalar diliyorum .
önce ki postumda bildigim gibi ,izin hazirliklarina dahil olan alisveris yapmamak ve  evdekileri tükentmek cabalarinin sonucuna ulastigimdan ,bir günümüze de pilavi nasip etti  Allah
hamdü senalar olsun rabbbime  sizlerede paylasayim istedim .
bu pilav tarif olarak varmi bilmiyorum .kendimce pisire pisire benim tarifim diyebilecegim bir hal aldi .
beyenilmesi dileklerimle hemen tarife geciyorum .bu arada abiniz resim cekerken komplo kurdu tam cekiyordumki kasik ekranda mazur görün artik :)
malzeme
yarim kasiktan fazla tavuk yagi ( tavuk yagimi dediniz : )  evet corbalarda pilavlarinizda bunu kullanmaniz icin anlatacagim kendin yap kösesinde insAllah
250 gr kiyma
1 cay bardagindan biraz eksik siviyag
1 iri kuru sogan
1 sivri biber
1,5 yemek kasigi biber salcasi
1 kahve kasigi toz kirmizi biber
1,5 kahve kasigi dolusu nane
1 kutu konserve dogranmis domates
2 su bardagi dolusu bulgur
3 bardak su
tuz karabiber



tenceremize öncelikle tavuk yagini koyup eritin .yoksa sayet tereyagi önerecegim
 bu pilav icin hazirlarim derseniz ,kismetse bu gün palyasacagim tavuk yagini

üzerine dogradiginiz sogani,ve biberi   kiymayi koyup, tavuk yaginda kavurun .
soganlar icine cekmeli lezzeti . daha sonra üzerine sivi yagi ekleyin

salcamizi kirmizi biberimizi koyup bir iki kez daha karistiriyoruz

daha sonra domatesimizi ekleyip ,yine bir 
bir iki dakika kavrulsun

nanemizi ekledik seviyorsaniz sayet biraz pul biberde koyabilirsiniz
bulgurumuzu yikamanizi istemiyorum .
direk tencereye yikadiginiz zaman bu lezzeti yakalayamasiniz ona göre
bir iki iki kez cevirin, salcasini yagini ceksin icersine bulgur  


üzerine suyunu koyup tuzunu karabiberi ekleyin
kapagini kapatip, orta ateste suynu cekip göz göz oluncaya kadar pisirin ocagin altini kapatip
kapaginin altina kagit havlu koyup yaklasik 15- 20 dakika demlendirin


demlenme sonunda pilavinizi havalandirip .servise sunun .
ister cacik, ister sade süzme yogurt .
dilerseniz salata arzunuza kalmis  .peki ya ramazan da  elbette hosaf

afiyet olsun dostlar .yine cokca duaya talibim unutmayin olurmu
iyiki varsiniz .

16 Kommentare:

  1. Cuma.n mubarek olsun demek için gelmiştim ama pilava takıldım kaldım ben yine:)çok lezzetli besleyici tek başına bir öğün olabilecek nefis bir yemek olmuş ellerine emeklerine sağlık..

    Hayırlı cuma.lar canım..

    YanıtlaSil
  2. hayırlı cumalar sayın bayan; sol köşedeki nazar boncuku fevkalade olmuş(:

    bulguru niye yıkamıyoz ya:( huylanırım ben, olmaz mı diyosun şimdi?

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar size de. Harika görünüyor pilavınız. Bizim evde bir zamanlar çok pişerdi bulgur. Ama kıymalısını hiç duymamıştım. Eminim çok lezzetlidir.
    Kaşıkla da ayrıca güzel bir fotoğraf olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. yanında da cacık, ayran yada yoğurt..
    bayılırım :)
    tam yörük işi :)))

    YanıtlaSil
  5. Mmmm nasıl da nefis gözüküyor.
    Ellerine sağlık canım.
    Cumamız mübarek,Ramazan-ı şerifimiz hayırlara sebep olsun.
    Dua ve muhabbetle..

    YanıtlaSil
  6. bulgur pilavının kıymalısını hiç denememiştim...
    enfees görünüyor....
    iyi bir fikir oldu...
    mutlaka deneyeceğim canım...
    ellerine sağlık....
    öptüm kocaman...
    hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
  7. semmacim yikamiyoruz cancazim abla sözü dinle :)
    eflatun sen benim yörük oldugumu nerden biliyorsun bakayim ?
    bu arada yazi yazmakta zorlandigim klavyemden dolayi eksik olan ve bir anlam ifade etmeyen sözcüklerden dolayi özür diliyorum
    sevdiklerimden

    deniz ve zeynep sevgiler gönderiyorum

    YanıtlaSil
  8. tesekkür ederim sirinem sarildim ablam hayirli iftarlar
    Allah razi olsun zel, im dualarda bulusalim

    YanıtlaSil
  9. Yanına mangaldan çıkmış bişiycikler lazım bana..öyle sadece pilavla yırtamazsın..özür dilerim :p

    YanıtlaSil
  10. O kadar iştah açıcıki... Ellerine sağlık. Öpüyorum o becerikli maharetli ellerinden.

    YanıtlaSil
  11. sevmeyen varmı acaba ..
    bayılırımmmm

    YanıtlaSil
  12. çok lezzetli görünüyor..ellerine sağlık canımm..sevgiler

    YanıtlaSil
  13. abla ben senin yörük olduğunu bilmiyorum, ama ben bu menüye bayılıyorum ve her bunu dile getirdiğimde "yörük kızı mısın" sorusuyla karşılaşıyorum.. :)

    YanıtlaSil
  14. S.A
    Ben tavuk yagina talibim :) Tarifini istiyorum insAllah..

    YanıtlaSil
  15. tencere fotosunu ben çekerken hep buhar geliyor makineme objektifi buhar olunca fotolar bulanık çıkıyor. Siizn fotolar yine müthiş. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle