Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kirli ciki pastasi ;)

es selamü aleyküm dostlarim .
yogun gecen bir günün sonunda ancak yazabiliyorum postu 
hemen tarife geciyorum yazmak istedigim cok sey olmasina ragmen es geciyorum .
pastamiz sekil olarak bir turizim dergisinde gördügüm resim üzere hayal edip uyguladim 
ama tarif bana ait 
malzeme hamuru icin 
500 gr un 
120 gr pudra sekeri 
150 ml süt 
150 ml siviyag 
2 yumurta 
42 gr yas maya
ic malzemesi üc cesit 
&
cevizli ic 
1 su bardagi ceviz cekilmemis halde 
2 yemek kasigi galeta unu 
100 gr bal 
3 yemek kasigi su 
bir fiske tarcin
peynirli ic 
200 gr labne peyniri 
50 gr toz seker 
1 yumurtanin beyazi 
20 gr nisasta 
recelli ic 
120 gr arzu ettiginiz recel türü ben visne kullandim 
1 yumurtanin sarisi yapistirmak icin 
hamur malzemelerinin un haric hepsini bir kaba koyalim iyice karistiralim 

unu ilave edip güzelce yoguralim 

mayalanmasi icin bekletelim hamurumuz mayalanirken iclerini hazirlayalim 

cevizi biraz iri olacak sekilde ögütelim 
icersine cevizli ic malzemesinin kalanlarini koyup karistiralim 

peynirli ic malzemesinide ayri bir kapta hazirlayalim tüm malzemeyi koyup karistirin 
yumurtanin beyazini peynirli harca koyuyoruz sarisini yapistirmaya kullanacagiz  
recelli malzemeyi  resimleri yüklerken malesef silindi onda yapilacak birsey yok yanlizca kavanozu acacaksiniz ;)

yuvarlak ortasi delik kalibimizi tereyaginla bolca yagliyoruz üzerine bir iki kasik un koyup kalibi salliyoruz her yerine un yapisacak fazlasini silkeliyoruz 

mayalanan hamurumuzu yumurta  büyüklügünde bezelere ayiriyoruz toplam 24 tane olmali 


avcumuzdan biraz büyük olacak sekilde elimizle aciyoruz ve keanr kismina biraz yumurta sarisi sürüyoruz firca yardimi ile 

ortasina harcimizdan koyup kapatiyoruz pohaca seklinde 

sekiz tanesi peynirli sekiz tanesi cevizli sekiz tanesi recelli olacak 
  

kalibimiza resimde görüldügü üzere bir recelli bir cevizli bir peynirli olacak sekilde dolduruyoruz 

kalibimiz dolunca mayanlamasi icin ilik bir yerde bekletiyoruz 

kabaran hamurumuzu önceden isittigimiz 200 derecede 10 dakika pisiriyoruz daha sonra isiyi 180 dereceye ayarliyoruz isiyi düsürünce kalibimizin üzerine firin kagidi koyalim 50-60 dakika pisirelim son on dakikada üzerini acalim kizarinca alalim .
dikkatlice cikaralim soguyunca üzerine bol pudra sekeri serpelim .

dilimleyerek servise sunalim .
pastamiz bir gün kalsada bayatlamiyor ama ayni gün tüketilmesi tavsiyemdir 
afiyet olsun dualara talibim dostlar 

26 Kommentare:

  1. ve aleyküm selam
    maşaAllah
    hayal gücüne hayranım...
    tadını da merak ettim...
    en kısa sürede denenecektir inşaAllah

    YanıtlaSil
  2. Abla sen tam bir mutfak dahisisin:) inanılmaz. Rabbim nimetinihelal ve Şükrü bol olandan versin inşallah. Ellerine saglık. Dua ile...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık ablacığım. Çok değişik bir tatlı çıkarmışsın ortaya. Kek gibi görünüyor. Çok lezzetlidir eminim.

    YanıtlaSil
  4. Maya ne kadar konacak caaann :)

    Maşallah barekallah.. süper fikir, süper tarif..Allah nazarlardan korusun seni..öpüyorum seni kocamana :))

    YanıtlaSil
  5. Bu ne farklı, bu ne güzel tarif.AllAH'ım nazardan korusun,en kısa zamanda yapacağım inşallah,elllerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Melek ablam benim...
    Akşam akşam bu ne muntazam bir tariftir böyle.
    MaşaAllah BarekAllah mahire'm :)
    Ellerine güzel yüreğine emeklerine sağlık.
    Rabbim son nefesimize kadar daim kılsın yolunda cümlemizi İnşaAllah.
    Derin muhabbetlerimle..

    YanıtlaSil
  7. Canımmm, bir defa yapılışı çok ilginç, kek kalıbında ilk defa böyle bir şey gördüm ,ee dur bakalım daha neler göreceğim sultanım,ellerineee sağlık...
    Marifetlim benim.

    YanıtlaSil
  8. Canım bu ne marifet, bu ne hüner, bu ne şahane bir şekil, bu ne afet bir lezzet...Ellerine sağlık. Sofrandan bereket eksik olmasın inşallah. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  9. hayırlı günler.
    senin verdiğin isimlere bayılıyorum.
    ellerine sağlık şifa olsun.

    YanıtlaSil
  10. Günaydın blogunuzu yeni keşfettim.Mevlana'nın şiiri sabah sabah beni benden aldı.Tarif çok ilginç daha önce yemediğim ve görmediğim bir tarif..Her şey çok güzel görünüyor.Ellerinize emeklerinize sağlık.Bundan sonra takipteyim.Arzu ederseniz ben de beklerim.Sevgilerimi gönderiyorum..

    YanıtlaSil
  11. Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve muhteşem bir görüntüsü var.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  12. Hakikaten kirli çıkıymış:)
    Bayıldım tek kelimeyle fikir süper şekil süper ellerine emeklerine sağlık ablam:)

    YanıtlaSil
  13. ismi de kendi de çok orjinal olmuş
    çok değişik bir tarif ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  14. woww süpermiş bu ya :)

    İlk gelen misafire yapıcam ben bunu :)

    YanıtlaSil
  15. şaka gibisin ablam sen ya yok artık dicemmmmmm :)
    ellerine sağlık ne müthiş bişi senin gibi tariflerinde ...
    yapmalı ama en kısa zamandaaaaaaa :)
    ay hiç gidesim yok benim bu tarifin yanındannn hep bakim öleceeee :)

    YanıtlaSil
  16. Canım arkadaşım dün akşam sendeydim.Bu harika tarifin için yorumumuda yazdım ama internet koptu yorumum kayda geçmedi.Ancak benim küçük hanım zeynep alyamina pek mızırdanıyordu.İkinciye yazamadım.Bi tanem Allah sana sağlık sıhhat ve uzun ömür nasip etsin bizde senin bu güzelliklerinden mahrum kalmayalım.Yine beni hayrete düşürdün.Bu nasıl bir hayal gücü ve fikirdir.Bayıldım ellerin dert görmesin.Yüce Rabbim yaptılarını huzur ve sağlıkla yemeyi nasip etsin ellerine sağlık canım benim.Sevgiyle kal.Dualarım seninle...

    YanıtlaSil
  17. Ablacım bunu yapmak istiyorum çünkü en sevdiğim kek türü :)
    Ellerin dert görmesin. Bak kızın çok ama çok nasipli zira her hali ne güzel bir annesi var, maşallah barakallah :)

    YanıtlaSil
  18. Muazzam! ellerinize sağlık. Hemen kalkıp yapasım var..

    YanıtlaSil
  19. Ablaaaam uzun zamandır ugrayamıyordum bloguna (çok yogunum bu aralar hayırlısı olsun hakkımda) sen ne güzel tarifler yapmışssın nasıl ilginç güzel tarifler paylaşmıssın böyle Ellerine kollarına sağlık ablacım... Bu pastadan varsa hala beni düşünerek de ye bir dilim cünkü enfeees görünüyor ;))) Baki selam ve dualarımı bırakıyorum sana En güzel emanetciye emanetsin....

    YanıtlaSil
  20. İsmine bayıldım öncelikle
    Görüntüsü de harika
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  21. tarif çok ilginç. görüntü de bir o kadar güzel. tadını çok merk ettim. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  22. harikasin bacimm ellerine saglikk cok degisik bir sey en kisa zamanda denemem lazimm seni seviyorum kokladimm

    YanıtlaSil
  23. elinize emeğinize sağlık. pasta yine her zaman ki gibi harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  24. değişik bir tarif çok merak ettim lezzetli olmuştur eminim. Ben de deneyeceğim, kızım için tam bir lezzet bombası olacak :)

    YanıtlaSil
  25. Çok enteresan bir şey olmuş .

    Ellerine sağlık , çok geçmiş olsun .

    Dualarım seninle...

    YanıtlaSil
  26. Harikasin canim yaa. Masallah olsun. Bayildim ben bu pastaya.. En kisa zamanda bu harika pastayi yapiyorum..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle