Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Benceli kavurma

Es selamü aleyküm dostlarim 
benceli kavurma .
evet dana eti  fazlaca ragbet görmez. cünki ne kadar pisirirseniz pisirin rengi kara ve sert olur .
aslinda dün yapmistim ama kismet olmamisti eklemek .bir kez olsun denemenizi tavsiye ederim biliyorum kizacaksiniz yine bana .ama benceli iste :) tadina bakmadan karar da vermenizi istemiyorum icindeki ancuez yine düsündürecek sizi. icinde oldugunu bilemeden yeseniz asla anlamayacaginiza adim gibi eminim. neden bu kadar cok anuez kullaniyorum .birinci neden vitamin degeri ikici neden yemege kavrulmus tadini veren ögelerden bir tanesi ancuez 
aslinda su ancuez icin bir post hazirlayamadim. tembelligimden ertelledim durdum hep 
ilk firsatta insAllah 
simdi tarif .zira islerim var araya sokusturdum post yazma isini :)
malzeme 
1,5 kg dana eti 
1 büyük sogan 
3 yemek kasigi dogranmis kuzu gömlegi yahut ic yagi 
2 ancuez 
3 yemek kasigi sirke 
1 kahve kasigi seker 
1 kahve kasigi kekik
tuz karabiber 
etimizi sinirlerinden yaglarindan temizleyip biraz iri olacak sekilde kusbasi dograyalim


tenceremize etimizi koyalim . etin  üzerine 2 yemek kasigi sirke gezdirip  kapagini kapatip ocaga koyalim sulanmasi icin birakalim ocakta
 cok degil bir kac dakika kaynayincaya kadar 

kapagini acip bir kez karistiralim. köpükleri tamamen üste gelince
 dogru tencereyi alip süzgece süzelim üzerinden su gezdirelim 
tencereyi de yikayalim hem etten hem tencereden  köpükten olusan paslar gitsin 


ocaga tenceremizi koyalim iyice isininca hemen gömlek yagini atalim icersine 


aninda erimeye baslayacaktir gömlek yagi 
erip üstünden kuru parcalarini kevgirle alalimagzimiza gelmesin 
 sicak eriyen gömlek yagin icersine ancuezi koyalim oda eriyecektir hemen 

önce kalin piyazlik dogradigimiz soganlari ekleyelim. yag ceksin icersine aromasini 

eti ilave edelim üzerine 1 yemek kasigi sirkeyi tuzunu bol karabiberini sekeri kekigini serpistirelim karistiralim bir iki kez 

hic su koymadan kapatalim düdüklü tenceremizi  
pisme ayarina gelince 20-25 dakika pisirelim bir iki kez tencerenizi sallamanizi tavsiye ederim 
pisme sonunda birakalim kendi haline havasini birakinca düdüklü acalaim harmanlayalim 
hemen sicak sicak servise sunalim 
resmin altindakileride okuyunuz 
dostlar dana eti yagsizdir etin aromasi yoksundur. ic yagini muhakkak kullanmanizi isteyecegim 
kasabinizdan gömlek yagi diye istediginizde verecektir onu dograyip buzlugunuzda saklayin 
et yemeklerinizde bir kahve kasigi ayri bir tat verecektir 
karabiber ete cok yakisan bir baharat .olmassa olmazidir! 
tuz az sivri olmalidir kavurmanin saglik probleminiz yoksa sayet 
seker sirkenin asidini alcaktir eklememezlik yapmayiniz. gömlek yagi yeterlidir ama arzu ederseniz sayet tencereyi acinca yarim yemek kasigi tereyagini birakin icersine kremamsi tadi daha yogun olur 
ikinci isittiginizda vazgecemeyeceginiz tatlolacak kendileri 
altu üstü bir kavurma iste dostlar tarif bana ait
ama bencelisi böyle ;)
yorumlariniz icin simdiden tesekkür ederim 
afiyet olsun dualara talibim dostlar




14 Kommentare:

  1. Değerli Melek ablacığım,
    verdiğin tarif inan çok güzel ama daha güzeli, o kimsenin kolay kolay paylaşmayacağı yılların tecrübesini, "püf"leri bizlerle paylaşman.
    ben şahsen sana çok teşekkür ederim.
    bunları not alıyorum, inan benim için çok değerliler.

    YanıtlaSil
  2. Ablacığım, kusuruma bakma ne olur. Çarşamba ve cuma günleri tüm gün kursta olduğum için, ancak bilgisayarın başına geçebildim.
    Gerçekten merak ettim ancuezi, Türkiyede büyük ihtimal aktarlarda bulunuyordur.
    Unutmazsam İnşaAllah bir gün önünden geçerken sorayım.
    Ellerine, o güzel yüreğine sağlık.
    Yüreğimden hiç eksik olmayasın İnşaAllah.
    Allah için çok seviyor bu deli kız seni.
    Baki muhabbetlere İnşaAllah..

    YanıtlaSil
  3. ama ben kavurmayı çok severim :))
    çünkü ben et canavarıyım :))
    ellerine sağlık ablam.........

    YanıtlaSil
  4. ve aleyküm selam
    eline sağlık canım
    ançuez nedir???

    YanıtlaSil
  5. İştahlı biriyim her şeyi yerim,severim ama etin yeri,özellikle kavurmanın yeride ayrıdır benim için..
    Sanki o miss kokusu geldi burnuma ve inanılmaz canım çekti.:))
    Canım ellerine,emeklerine sağlık.
    Bu ayrıntılı fotoğraflamana ve tariflemene bayılıyorum.
    Çooook öpüyorum.

    YanıtlaSil
  6. Hamarat bayanın Hali başka oluyor, yetişemiyorum size, bu arada bende bloğuma beklerim bir ara:))

    YanıtlaSil
  7. Görüntü harika, eminim lezzettide öyle olmuşur.

    Ellerine sağlık ablacım, afiyet bal şeker olsun.

    YanıtlaSil
  8. Çok lezzetli görünüyor. melihacığımın yazdığı gibi ayrıntılı yazma ve fotoğraflama şahane. Ellerinize sağlık..Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Et olunca akan sular durur.:) Ellerine canına sağlık...

    YanıtlaSil
  10. Blog tasarımınız çok sade ve hoş kavurmada gayet leziz görünüyor ellerinize sağlık sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
  11. selamun aleykum tarifinizi denedim ama tereyagi kullandim duduklu tencereme susuz koydum ama sizin gibi bir sonuc cikmadi yandilar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam .
      öncelikle hakkinizi helal edin üzüldüm inanin
      tereyagi yanmayi hizlandirmis olabilir ama cokda sorun olacagini düsünmüyorum
      düdüklü tencerenizin türü etken olmus olma ihtimali yüksek
      cok üzgünüm
      selam ve dua ile

      Sil
  12. selamlar allah razi olsun

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle